Harmonogram działań w ramach realizacji Szkolnego Programu Wspierania Uzdolnionych

Termin realizacji Podjęte działania Sposób/forma/metoda realizacji
sierpieńpodniesienie kompetencji kadry w pracy z uczniem uzdolnionym zapoznanie nauczycieli ze Szkolnym Programem wspierania Uzdolnionych
wrzesień
  1. przeprowadzenie identyfikacji i diagnozy
  2. poznanie zapotrzebowania uczniów
  3. stworzenie oferty zajęć pozalekcyjnych dla uczniów uzdolnionych
  4. podnoszenie świadomości rodziców na temat uzdolnień młodzieży
  • ankieta wśród rodziców uczniów rozpoczynających naukę w szkole
  • przeprowadzenie ankiety lub rozmów z uczniami na temat zajęć, którymi byliby zainteresowani
  • przedstawienie oferty przez poszczególne zespoły przedmiotowe
  • zapoznanie rodziców ze Szkolnym Programem Wspierania Uzdolnionych
  • pogadanki na temat różnorodnych uzdolnień młodzieży na zebraniach
pierwszy semestr

koniec pierwszego semestru
przeprowadzenie identyfikacji
i diagnozy
Trening Umiejętności Społecznych
typowanie nauczycielskie – wyłonienie uczniów przejawiających uzdolnienia w poszczególnych obszarach
drugi semestr

czerwiec
przeprowadzenie diagnozy skierowanie uczniów na badania specjalistyczne w poradni psychologiczno-pedagogicznej

przeprowadzenie ankiety lub rozmów na temat zajęć, które odbywały się w trakcie roku szkolnego



cały rok szkolny
  1. prowadzenie zajęć
    pozalekcyjnych dla
    uczniów uzdolnionych


  2. organizowanie wyjść cyklicznych oraz spotkań z przedstawicielami nauki i kultury w szkole


  3. organizowanie konkursów, imprez tematycznych oraz nadzorowanie udziału uczniów w konkursach


  4. nawiązanie współpracy z instytucjami zewnętrznymi i zachęcanie uczniów do korzystania z proponowanych zajęć


  5. stworzenie możliwości rozwoju dla uczniów, którzy wykazują umiejętności społeczne




  6. szkolenia tematyczne nauczycieli









  7. podnoszenie kompetencji kadry w pracy z uczniami uzdolnionymi













  8. podnoszenie świadomości rodziców na temat uzdolnień młodzieży








  • działania poszczególnych zespołów przedmiotowych



  • działania poszczególnych zespołów przedmiotowych




  • działania poszczególnych zespołów przedmiotowych




  • działania poszczególnych zespołów przedmiotowych




  • działania poszczególnych zespołów przedmiotowych





  • szkolenia tematyczne w szkole




  • udział nauczycieli w szkoleniach poza szkołą
  • wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych szkół (np. podczas „Biesiad u Warsa i Sawy”)
  • proponowanie ciekawych artykułów, książek na temat uczniów zdolnych (informacje na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim)




  • pedagogizacja rodziców poprzez spotkania ze specjalistami
  • zapoznawanie rodziców z ofertą zajęć dla uczniów zdolnych w szkole i w instytucjach zewnętrznych
  • indywidualne spotkania z rodziców z wychowawcami, pedagogiem, psychologiem, dyrektorem
  • informowanie o ofercie stypendialnej – tablica ogłoszeń
© by Patrycja Stołowska